Veel gestelde vragen



  1. OpsommingstekenWaarom werkt het dieet?

Een belangrijke basisregel binnen het eiwitdieet is het beperken van koolhydraten (suikers) en vetten. Op deze manier dwing je je lichaam om zijn energie elders uit te halen. In eerste instantie kiest hij dan voor de afbraak van spieren, maar die worden beschermd door de toevoer van extra eiwitten. Gevolg: de enige overblijvende optie is de verbranding van je vetmassa (= ketose)


  1. OpsommingstekenIk heb eigenlijk niet zo een honger. Moet ik alle eiwitporties nuttigen?

JA! De eiwitporties zijn essentieel om voldoende eiwitten aan te leveren. Deze zijn nodig om je spieren tegen afbraak te beschermen. Mannen hebben fysiologisch gezien meer spiermassa dan de vrouwen, zij hebben dan ook nood aan een extra portie.


  1. OpsommingstekenWaarom mag ik geen fruit eten tijdens de afslankfase?

Fruit bevat teveel koolhydraten en moeten tijdens de afslankfase vermeden worden. Vanaf de reïntroductiefase mag je de minst koolhydraatrijke fruitsoorten eten. In een gezonde voeding is terug alle fruit toegelaten.


  1. OpsommingstekenWaarom mag ik geen zetmeelproducten eten tijdens het dieet?

Zetmeelhoudende producten zijn rijk aan koolhydraten. Gezien we de dagelijkse consumptie hiervan willen beperken worden ze slechts stapsgewijs geïntroduceerd in het dieet. Vanaf de reïntroductiefase mag je reeds 30g brood eten als ontbijt.


  1. OpsommingstekenWaarom mag ik slechts 1 reep of pakje wafels eten per dag?

Ook hier houden we rekening met het aantal koolhydraten die deze producten bevatten. Wanneer je 2 repen per dag eet of op dezelfde dag een reep en een wafel, is het mogelijk dat je teveel suikers opneemt. Je lichaam gaat uit ketose en je gewicht blijft 3 dagen stabiel. Bovendien leren we tijdens het dieet ook gezondere voedingsgewoontes aan te nemen en gezonde keuzes te maken.


  1. OpsommingstekenHoe kan ik mijn resultaten nog verbeteren?

Je coach zal je vertellen welke producten je maar 1x per dag mag eten of vanaf welke fase sommige producten bestemd zijn. Betere resultaten kun je verkijgen door in de strikte fasen te kiezen voor de producten laag in koolhydraten (poederzakjes). Eénmaal in fase 2, kun je overstappen naar een reep of een wafeltje.


  1. OpsommingstekenWat is het effect van polyolen?

Polyolen zijn vervangsuikers die in sommige producten aanwezig zijn (cookies, delizia, repen 40g). Wanneer je merkt dat consumptie van deze producten aanleiding geven tot darmproblemen, dan beperk je deze best tot max. 3x per week


  1. OpsommingstekenIs het gebruik van mayonaise toegelaten tijdens het dieet?

Mayonaise is rijk aan zowel suikers als vetten. Laat je niet vangen door het gebruik van de term 'Light' door sommige merken.


  1. OpsommingstekenMag ik zelfgemaakte soep drinken tijdens het dieet?

Je mag ½ l huisbereide soep per dag drinken. Wanneer je soep maakt van de groenten à volonté zal je minder koolhydraten consumeren dan bij het eten van bv tomatensoep.


  1. OpsommingstekenIs kauwgom of munt toegelaten?

Kies steeds voor suikervrije kauwgom of muntjes! Kies steeds voor muntsmaken en beperk het gebruik ervan.


  1. OpsommingstekenIk geef nog borstvoeding. Mag ik het dieet volgen?

Neen, het dieet is niet geschikt voor zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven.


  1. OpsommingstekenIs het strikt dieet (afslankfase) geschikt voor kinderen?

Het strikte dieet is niet geschikt voor kinderen onder de 18 jaar.


  1. OpsommingstekenWaarom moet ik 2L water drinken? Mag ik het water van de shakes meetellen?

Het is belangrijk om water te drinken om je nieren niet over te belasten. Bovendien is dit een eerste stap naar een gezonde voeding en stilt het de honger. Water drinken heeft een positieve invloed op uw energiepijl en (voor de vrouwen) op de cellulitis. Het water van de shakes mag je niet meetellen! TIP : Vind je water smaakloos? Neem als extra eiwitportie een koude drank in je waterfles. Dit geeft een smaakje.


  1. OpsommingstekenMoet ik 2x groenten eten per dag?

Het streefdoel van het dieet is gewichtsbehoud door het naleven van een gezonde voeding! Maak er een gewoonte van om 2x per dag groenten te consumeren. Zij voorzien ons lichaam van vitaminen en mineralen en bevatten vaak heilzame eigenschappen. Wist je dat koolsoorten (bloemkool, broccoli,..) meer calcium bevatten dan melk?


  1. OpsommingstekenMag ik een groente eten die niet op mijn lijst staat?

Eén duidelijke regel: staat het niet op de lijst dan is het niet toegestaan. De groentenlijst werd geselecteerd op basis van het aantal koolhydraten per 100g. Hoe strikter je het dieet toepast, hoe beter en sneller je resultaat zult bekomen!





Met POWER SLIM kies je voor een methode om verstandig af te slanken: een wetenschappelijk onderbouwde methode met betrouwbare producten om snel gewicht te verliezen; zonder hongergevoel, zonder vermoeidheid en zonder jo-jo effect.
Je wil afslanken, maar wil dit snel en verantwoord doen. Je zoekt een afslankmethode die veilig is en bij je past, haalbare resultaten garandeert die blijvend zijn en waarbij je niet door een lijdensweg moetPower Slim kan je dat garanderen. 
Het gekende jo-jo effect:
Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat wie regelmatig dieet voornamelijk eerst vocht en spieren verliest. Hierbij kan tot 25% van de spiermassa verloren gaan met een verlaagd metabolisme en het gekende jo-jo effect als gevolg. Vermits spieren meer wegen dan vet lijkt het alsof we goede resultaten boeken, maar dit komt niet noodzakelijk tot uiting in een verbeterd silhouet.

Werking Power Slim:
Door een minimale aanvoer van vetten en koolhydraten (suikers) gebeurt een 
verandering in de stofwisseling: 24 uur na de start van het dieet zijn de aanwezige 
suikers in ons lichaam volledig opgebruikt. Vermits er geen nieuwe koolhydraten 
aangevoerd worden, is ons lichaam verplicht andere bronnen aan te spreken om 
in zijn energiebehoefte te voldoen; nl. onze vetreserves. Eiwitten of proteïnen 
daarentegen zijn de bouwstenen van ons lichaam: ze worden gebruikt voor de 
opbouw, groei en herstel van de weefsels en om afweerstoffen aan te maken. 
De Power Slim producten bevatten hoogwaardige biologische eiwitten. 
Door een gelijktijdige aanvoer van een grote hoeveelheid proteïnen blijft onze spiermassa
behouden, maar wordt ook de kwaliteit van onze andere weefsels gevrijwaard (bv. de structuur van onze huid).

Waarom geen koolhydraten? 
Koolhydraten en vooral ‘snelle suikers’ (snoep, chocolade) doen na de maaltijd de bloedsuikerspiegel stijgen. Als er teveel suikers in het bloed zijn, gaat men zich futloos voelen en opnieuw snelle suikers eten. Je komt in een vicieuze cirkel terecht; afwisselend een te hoge en te lage bloedsuikerspiegel, met een constant hongergevoel en drang naar zoet tot gevolg. Als je meer koolhydraten eet dan je lichaam nodig heeft, worden de suikers omgezet in lichaamsvet en doorgesluisd naar de vetcellen, met een verhoogd lichaamsgewicht als gevolg.  Ht ¨Power Slim afslankconcept zorgt door vrijwel alle koolhydraten van het menu te schrappen, voor géén te snelle bloedsuikerstijging, waardoor het hongergevoel tussen de maaltijden uitblijft. Producten met veel koolhydraten zijn onder andere pasta, brood, aardappelen, rijst, chips, frisdrank, snoep,… 

Programma:
Het Power Slim programma is simpel te volgen en je kan je dagelijkse activiteiten gewoon verder zetten. 
Eenvoudige fasefiches beschrijven in detail wat je wanneer mag/moet eten. 
Uw coach begeleidt u in het doorlopen van de verschillende fasen.


Fase 1: De strikte fase
Dit is de actieve fase: in deze fase zal je snel afslanken. Doordat koolhydraten zoveel mogelijk uit het menu geweerd worden komt je lichaam in ketose. Je neemt hyperproteïne supplementen (meestal zakjes met poeders, maar ook kant- en klare producten en dranken) aangevuld met groenten en in beperkte mate vlees of vis. 
Deze fase volg je tot 80% van je gewenste gewichtsverlies bereikt is. 
Koolhydraatrijke voedingsmiddelen zoals brood, aardappelen, pasta en rijst en fruit zijn niet toegelaten in deze fase. 
Voor een vlekkeloze start kan u kiezen voor het startpakket: dit een pakket bevat alles om het dieet de eerste 9 dagen stipt te volgen.
Op basis van een bestelformulier kan de klant dan een selectie van geprefereerde smaken bijbestellen.

Fase 2: De overgangsfase of reïntroductiefase
Deze fase is een noodzakelijke overgang tussen de afslankingsperiode en het normale eetpatroon. In beperkte mate worden koolhydraten terug in het voedingspatroon ingebouwd; bijvoorbeeld een sneetje brood en een stuk fruit bij het ontbijt. 
De eiwitsupplementen (zakjes of repen)worden geleidelijk aan beperkt tot 2 à 3 tussendoortjes. 

Fase 3 : De stabilisatiefase
Deze fase is heel belangrijk, omdat ze ervoor zorgt dat je nieuwe gewicht zich stabiliseert.
Het herstellen van het voedingsevenwicht is gebaseerd op de laatste ontdekkingen inzake spijsvertering: gezonde eetgewoonten en het naleven van enkele eenvoudige regels liggen aan de basis: 
- eet met mate en geniet ervan 
- drink minimum 1.5 liter water per dag 
- let op met combinaties van vetten en koolhydraten 

 
Resultaten en mogelijke bijwerkingen
- Snel gewichtsverlies : gemiddeld 6-7 kg voor vrouwen en 8-11 kg voor mannen 
Discipline is echter nodig: zodra je een ‘suikerslippertje’ maakt in de startfase, wordt de ketose onderbroken, het hongergevoel keert terug met minder gewichtsverlies en dalende motivatie als gevolg. 
- Slecht ruikende adem of ketonische adem: dit kan makkelijk verholpen worden door suikervrije kauwgom. 
- Constipatie : voldoende water en groenten kunnen dit voorkomen. Uw coach zal u eventueel een aangewezen voedingssupplement aanraden.  
- Spierkrampen: kunnen veroorzaakt worden door een tekort aan kalium. Dit kan verholpen worden door het innemen van een voedingssupplement. 
- Verlaging van de bloeddruk : als risico op te lage bloeddruk kan 2 à 3 gr zout per dag helpen. 
- Hoofdpijn: kan optreden de eerste dagen omdat het lichaam zich aanpast. Als het langer aanhoudt kan je best je arts raadplegen. Drink steeds voldoende water.
- Verbetering van insulinerespons bij diabetes type 2 
- Vermindering van het totale cholesterol gehalte in het bloed 
- Afname van snurken gerelateerd aan overgewicht
Technische gegevens
De meeste producten zijn in de vorm van zakjes van 30g poeders met een hoge concentratie eiwitten (20 à 22g). Deze zijn oplosbaar in water en zijn warm of koud te gebruiken. Er zijn ook kant-en-klaar dranken, repen en koeken.
Power Slim is steeds op zoek naar de beste producten op de markt en bieden regelmatig nieuwigheden aan. Met meer dan 30 smaken in het assortiment kan je ook tijdens je afslankprogramma lekker en gevarieerd eten, zodat je het moeiteloos volhoudt.

 

 

Gezond afslanken met blijvend resultaat!

Een persoonlijk afslankprogramma onder therapeutische begeleiding.

JE OVERTOLLIG VET KWIJT VOOR ALTIJD




Wil jij graag een maatje minder? Heb je alles al geprobeerd om af te vallen maar kom je steeds weer aan? Of geloof je niet in afslankproducten? Heb jij die stok achter de deur nodig? Dan ben ik op zoek naar jou!


Ik wil je kennis laten maken met het succesvolle afslankprogramma van PowerSlim. Je zult wel denken, weer zo’n crashdieet met alleen maar repen en shakes. Laat ons jou ervan overtuigen dat PowerSlim anders is.


PowerSlim is een manier om op gewicht te komen én te blijven. Je werkt naar een gezonde en gevarieerde lifestyle toe, en voorkomt hiermee het welbekende jojo-effect.

Je staat er niet alleen voor, ik ben jouw stok achter de deur en begeleid je naar je streefgewicht toe. En ook daarna begeleid ik je nog een jaar lang gratis om terugval te voorkomen.


Bioline
  Beauty & Wellness Center